Rada Osiedla

Menu

Aktualnie online

-> Goci online: 3

-> Uytkownikw online: 0

-> łcznie uytkownikw: 693
-> Najnowszy uytkownik: MB

Newsletter

Aby mc otrzymywa e-maile z Oficjalna Strona Rady Osiedla Strzeszyn w Poznaniu musisz si zarejestrowa.

|| KLUB SENIORA ||

Facebook

Odwiedź nas na naszym profilu

Pakiet Onkologiczny NFZ

Ratujmy Strzeszynek

Ratujmy Strzeszynek. Wszystkie aktualne informacje na temat zanieczyszczania Jeziora Strzeszyńskiego znajdziecie Państwo na: www.ratujmy-strzeszynek.pl

Logowanie

Nazwa uytkownika

Haso



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj si

Nie moesz si zalogowa?
Popro o nowe haso

Zobacz temat

 Drukuj temat
wiadukt Lutycka czy Golęcińska?
KAKTUS
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 27/11/2017
Junior Member


Postw: 37
Data rejestracji: 24.01.15

Panie Tomaszu,

to właśnie ja psuję dobre samopoczucie Rady Osiedla, bo pamiętam, że właśnie koło 1995 roku (miałem wtedy 8 lat), Pan Burzała, który był członkiem Rady (a może Przewodniczącym?) tłumaczył moim rodzicom, że prowadzą (Rada) zaawansowane rozmowy w sprawie wiaduktu. Minęło jakieś 20 lat, a okazuje się, że nie ma nawet planów (będą za rok), nie wiadomo na jakim gruncie, ani skąd wziąć na to pieniądze. A że mamy chyba najbardziej deficytowy budżet miast w historii (bierzemy przykład z góry) to pewnie w najbliższym czasie tym bardziej nie będzie pieniędzy.

To również ja podnosiłem głośno sprawę, że choć od lat nie idzie rowerem z osiedla bezpiecznie [bezkolizyjnie z Koszalaińską czy Lutycką] dojechać nad Rusałkę czy na Golęcin to nie widać działań Rady w tym zakresie. Potem padły słowa o grantach, pojawił się przypuszczalny termin realizacji pełnej inwestycji, potem coś o komplikacjach i temat zamarł.

Śmiem więc twierdzić, że choć jestem humanistą, to najkonkretniej piszę o oczekiwaniach wielu mieszkańców i o tym, co już dawno powinno być zrobione. I to nie ja zasłaniam się quasi urzędniczym żargonem o skomplikowaniu sytuacji, zawiłościach, nie ja brałem udział w tajnych spotkaniach z ZDM-em o których nikt by się pewnie nie dowiedział, jeśli by mi o tym nie wspomnieli w odpowiedzi na moje pismo i to nie ja wspominałem, że są aspekty sprawy o których nie można pisać na forum. Polecam więc uważną lekturę tego co tu już zostało napisane i zobaczyć, kto stawia sprawę "1:0".
 
bob
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 27/11/2017
Junior Member


Postw: 26
Data rejestracji: 09.11.13

Proszę Państwa: kropla drąży skałę. Na chwilę obecną wydaje się, że jedyną realną opcją działania jest regularne poruszanie tematu wiaduktu w mediach lokalnych i społecznościowych i lobbowanie gdzie się da. Takie filmy jak ten przygotowany przez Pana Pawła mogą bardzo pomóc - szczególnie jeśli zainteresuje się tym dziennikarzy np. z Wyborczej, Głosu, WTK lub epoznania. Tak się składa, że z tego co wiem te to artykuły które się pojawiają na nasz temat w lokalnej prasie są tam m.in. ze względu na lobbing RO. A i na deklaracje władz miasta o budowie tych wiaduktów na pewno miało wpływ próba blokady inwestycji TBS przez stowarzyszenie założone przez RO.

Zresztą akurat na prezydenta J.J. bardzo duży wpływ ma to co piszą w lokalnym wydaniu Wyborczej i to za czym lobbują lokalne stowarzyszenia.

A co do uwagi Pana Tomasza na temat urzędników będących rzekomo absolwentami wydziałów humanistycznych Uniwersytetu:
- brak wiaduktu nie wynika z niekompetencji urzędników ale z braku decyzji politycznej, tak samo zresztą jak budowa TBS-ów i mieszkań socjalnych (J.J. obiecał 3 tys. mieszkań socjalno-komunalnych więc będzie się starał chociaż trochę zbliżyć do tej liczby)
- a sama opinia o absolwentach studiów humanistycznych i ich rzekomym braku kreatywności i inteligencji świadczy jest poniżej wszelkiej krytyki a do tego nic nie wnosi do dyskusji.
 
Arleta
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 27/11/2017
Junior Member


Postw: 30
Data rejestracji: 01.07.09

Do Pana Tomasza
Pan Idzi Burzała, były Przewodniczący, obiecywał sporo. Aktualnie od kilku lat zajmuje się fragmentem ul. Wańkowicza jako Prezes Stowarzyszenia na Rzecz Budowy Infrastruktury.

W ramach wspomnianego wyżej, pozyskanego przez Radę Osiedla grantu, wykonano projekt wykonawczy odcinka od ul Golęcińskiej do Literackiej, wzdłuż ul Koszalińskiej. Uzyskano zgodę na budowę . Kosztorys inwestorski opiewa na kwotę ok 2,2 mln PLN. Jak pozyskać taką kwotę z budżetu miasta? Znane są Panu priorytety, a od wielu lat deficyt miasta rośnie. Niezbędna jest rozbudowa przedszkola przy ul Biskupińskiej, pilnie trzeba zbudować brakujący odcinek kolektora ścieków opadowych w ul. Literackiej , wybudować brakujący odciek ul. Literackiej od Ronda Czapskiego, aby połączyć się z ul Biskupińska. Potrzebne są ronda w ul Koszalińskiej w połączeniu z ul Literacką, Żołnierzy Wyklętych oraz Biskupińską, oświetlenie w ul. Hezjoda, poprawiającej bezpieczeństwo dzieci chodzących tą drogą do szkoły, że wymienię tych kilka.
Nie w naszej gestii jest przygotowanie projektu wiaduktu, czy projektu nowej szkoły, czy kolejnego przedszkola, czy P&R przy dworcu Strzeszyn i aktualnie budowanym Podolany. To są kolejne pilne inwestycje, a my nie mamy takich możliwości finansowych, ani decyzyjnych. Możemy tylko wnioskować do władz miasta i apelować o ich uwzględnienie w Wieloletnim Planie Finansowym i kolejnych projektach budżetowych . Co zresztą rokrocznie czynimy. Widać to po kolejnych realizowanych inwestycjach. Nie spoczywamy na laurach ani nie lekceważymy Państwa głosów i dobrze, że one są bo to pozwala pokazywać , że mieszkańcy mają takie właśnie oczekiwania.
Arleta Matuszewska
Przewodnicząca RO
Edytowane przez Arleta dnia 27/11/2017
 
implant
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 02/12/2017
Junior Member


Postw: 29
Data rejestracji: 09.08.10

Zanim zacznę dalej pisać zadam pytanie: jaki jest szacunkowy koszt budowy wiaduktu?
 
miles19
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 07/12/2017
Member


Postw: 159
Data rejestracji: 16.07.11

[...]W Wielkopolsce dofinansowanie z CEF uzyskano na trzy ważne projekty, które zakończą się do 2020 r. Łącznie dotyczą one 425 km linii. Wartość prac szacowana jest na 5,45 mld zł, z czego prawie 4,3 mld zł (78,4 %) pochodzić będzie z Unii Europejskiej.

Linia Poznań - Szczecin

Modernizacja linii kolejowej E59 Poznań ? Szczecin, na odcinku Poznań ? Wronki o Słonice ? Szczecin Dąbie to jedna z największych inwestycji realizowanych do 2020 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków finansowych instrumentu UE "Łącząc Europę". Inwestycja skróci czas podróży najszybszymi pociągami o około 20 minut. Zwiększy się także bezpieczeństwo i przepustowość linii. Wyeliminowane będą bariery architektoniczne. Poprawi się oferta dla podróżnych oraz sprawniej będą przewożone towary. Na 8 stacjach i przystankach przebudowanych zostanie 37 peronów. Wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna i układy zasilania na stacjach i przystankach. Przebudowane będą 44 przejazdy kolejowo ? drogowe. Zmodernizowane zostanie 12 wiaduktów. Po modernizacji pociągi pasażerskie na znacznej części trasy pojadą z prędkością do 160 km/h, zaś pociągi towarowe do 100 km/h.



Oby w tych 12 wiaduktach był ten nad Lutycką, bo to połowa kosztów węzła Poznań-Wola (50 mln), jeśli go nie będzie na liście będzie to największy blamaż Miasta Poznań...

Dopiero doczytałem, że projekty mają zakończyć się do roku 2020, a tu jeszcze przetargu nie ma... fiu, fiu...

https://poznan.on...ef/t9pyqrk
Edytowane przez miles19 dnia 07/12/2017
 
Mimulus
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 07/12/2017
Member


Postw: 80
Data rejestracji: 06.06.11

Niestety z opisu wynika, że wiadukty mają być tylko zmodernizowane, a nie budowane:
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/bedzie-krotsza-podroz-z-poznania-do-szczecina-3470/
 
Tomasz
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 12/12/2017
Junior Member


Postw: 30
Data rejestracji: 22.03.11

https://wtkplay.pl/video-id-36071-koniec_swiata_nie_to_strzeszyn
 
Tomasz
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 16/12/2017
Junior Member


Postw: 30
Data rejestracji: 22.03.11

Panie Kaktus, wątpię aby rada osiedla miała dobre samopoczucie, kiedy jest tyle problemów do rozwiązania i to nie banalnych. No ale, jak to Panu poprawia ego, to już Pana sprawa.
Odnośnie pytania Implanta o cenę wiaduktu. Cena jest wartością względną i sucha liczba nic nie powie. Czy cena za wybudowanie wiaduktu ma wartość, należy ją zestawić do odnośnika który stanowi również wartość. Przypomnę tylko że pieniądze za sprzedaż gruntów jaki podatku od nieruchomości trafiają do kasy miejskiej. Problem w tym że kasa miejska wydaje te pieniądze na zatrudnianie "filozofów" do wypełniania tabelek w Excelu. Przykład, proszę bardzo. Rejestracja samochodu. Do zarejestrowania samochodu wystarczy numer VIN. W numerze tym są zawarte wszystkie dane o samochodzie, po cholerę ja mam podawać jeszcze markę, typ, rodzaj, kolor. To samo z danymi właściciela. Wystarczy numer PESEL lub NIP i wszystkie informacje powinny już być. Oczywiście trzeba pisać we wniosku pierdoły typu imię nazwisko, nr dow. osob. kto go wydał adres zamieszkania etc... W prywatnym banku wystarczy okazać dowód osobisty lub podać login i hasło. Jest różnica??
Wracając do sedna sprawy wiaduktu, szykują się nam dramaty.
1. Za ok. 2 lata w życie ma wejść pomysł z koleją metropolitalną. Pomysł jest z zasady tak dobry jak komunizm na papierze. Bez wybudowania wiaduktów w wielu miejscach Poznania, doprowadzi do sytuacji, jakich wielu było świadkami w poprzednim ustroju. Absurd gonił absurd. Widać obecni włodarze wracają do korzeni.
Strzeszyn zostanie odcięty od świata i to w dosłownym tego słowa znaczeniu. Pociągi mają kursować po 3 na godzinę w jednym kierunku, co daje nam 6 pociągów w obu kierunkach + pociągi dalekobieżne. Przejazd kolejowy zamknięty jest na ok. 5 minut dla jednego pociągu. Ile czasu będzie zamknięty przejazd? To jest zadanie na poziomie 3 klasy szkoły podstawowej. Mam nadzieję że magicy po UAM podołają ogólnemu rozwiązaniu zadania.
2. Wybudowanie tylko wiaduktu na Golęcinie, przerzuci ruch z Lechickiej i zakorkuje Koszalińską, Niestachowską, Wojska Polskiego, Lechicką, Dojazd, Druskiennicką, Strzeszyńską itd...Reasumując to nie jest rozwiązanie (bez wiaduktu na Lechickiej).
3. Brak wiaduktu oznacza dramaty dla rodzin, karetka nie przebije się na czas przez korki i zamknięte rogatki, nawet jak goguś z budki wyskoczy i będzie próbował zatrzymać pociąg, aby przepuścić karetkę. No chyba że "ułani" z pl. Kolegiackiego założyli że do nas przybędzie pogotowie lotnicze. Przy stanach zawałowych, udarach liczy się każda minuta. Może proboszczowi zacznie wychodzić po równo liczba chrztów i pogrzebów.
4. Lechicka to droga krajowa 92, więc nie wiem czy miasto nie powinno otrzymać wsparcia finansowego z województwa. Nie wiem do kogo należy ta droga do miasta czy do województwa.
5. Na Lutyckiej budowany jest szpital dziecięcy . Koszty inwestycji to, wraz z wyposażeniem placówki, 300 milionów zł, z czego prawie 250 milionów ma pochodzić z dofinansowania unijnego. Tu może być haczyk. Oczywiście do łba nikomu nie przyszło wybudowanie parkingu podziemnego. Przecież mały pacjent nie ma prawa jazdy.
Skoro jest budowany za pieniądze UE, to musi prowadzić do niego "droga życia", a takowej brak. Mogę się mylić, ale jestem ciekaw jak "ułani" ten problem rozwiążą? Chyba że już na tyle wqr...li mieszkańców, że wiedzą że pozostaje im tylko oblegania stołków spółek z mackami miasta, gdyż kolejnych wyborów nie wygrają i będzie to problem kolejnych władz.
Radzie osiedla życzę tylko wytrwałości w rozwiązywaniu problemów, a w zderzeniu z "inteligentami" po UAM nie jest to łatwe. Proszę poczytać CV włodarzy...Może VW, Solarisa czy innych będzie stać na opłacenie uposażenia tak wybitnym menażerom. PR-owo pomogli by jak świni szminka.
 
migotka
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 16/12/2017
Newbie


Postw: 9
Data rejestracji: 05.03.15

Moim zdaniem na dzień dzisiejszy wiadukt na ul. Lutyckiej jest niezbędny, tak jak na Woli ale docelowo na ul. Golęcińskiej również powinien powstać. Zastanawiam się też czy nie powinno się przebudować węzła na ul. Wojska Polskiego, gdzie co rano tworzy się korek gigant przez "wąskie gardło" w stronę ul. Niestachowskiej. Pożądana jest droga rowerowa, dla której wydano ostateczną decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, która połączyłaby istniejący odcinek wzdłuż ul. Koszalińskiej i ten niedawno wybudowany odcinek "pseudo ścieżki" na ul. Golęcińskiej. Tam jest po prostu niebezpiecznie!!!. Trzeba czekać na przebudowę wiaduktu (utworzenie węzła) nad ul. Lutycką i wtedy powstanie. Ile to potrwa?
Edytowane przez migotka dnia 16/12/2017
 
conop
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 18/12/2017
Newbie


Postw: 5
Data rejestracji: 09.12.16

KOCHANI, GORĄCY APEL, JEŚLI SAMI NIE MOŻECIE ROZGŁOŚCIE WŚRÓD SĄSIADÓW I ZNAJOMYCH:
W najbliższy czwartek 21 grudnia jest sesja Rady Miasta Poznania dot. budżetu miasta na 2018 rok - TRZEBA ZROBIĆ. RABAN BO INACZEJ CZEKA NAS KOLEJNY ROK DŁUŻEJ OCZEKIWANIA NA WIADUKT!!!
W obliczu dynamicznej rozbudowy osiedla trzeba koniecznie zwrócić uwagę Radnych Miasta na pilną potrzebę budowy wiaduktu, dróg dojazdowych, nowej szkoły oraz kolejnego przedszkola.

Rada Osiedla zorganizowała dla wszystkich chętnych transport w czwartek, 21 grudnia o 9:00 przed Kościołem pw. Św. Ojca Pio. Planowany powrót ok. godz. 12:30-13:00.
Kochani w tym czasie jestem niestety na pogrzebie w trójmieście, lecz sercem popieram sprawę i jestem z Wami.
Liczę na Was, bo jak nie my to kto??
 
bob
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 22/12/2017
Junior Member


Postw: 26
Data rejestracji: 09.11.13

Coś się ruszyło w sprawie wiaduktu w ciągu ul. Lutyckiej:
https://epoznan.pl/news-news-82076-Miasto_planuje_rozbudowe_Lutyckiej_i_Alei_Solidarnosci._Ruszaja_konsultacje

Pewnie kiełbasa wyborcza ale przynajmniej coś idzie do przodu...
Edytowane przez bob dnia 22/12/2017
 
Anai086
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 23/12/2017
Junior Member


Postw: 10
Data rejestracji: 14.09.17

Zapraszam do przeczytania:
https://www.miast...az-lutycka
Edytowane przez Anai086 dnia 30/12/2017
 
Tomasz
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 23/12/2017
Junior Member


Postw: 30
Data rejestracji: 22.03.11

To co może nas czekać....
https://epoznan.pl/news-news-82091-Karetka_na_sygnale_utknela_na_przejezdzie_kolejowym#formularz
 
Anai086
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 30/12/2017
Junior Member


Postw: 10
Data rejestracji: 14.09.17

Artykuł ze strony ZDM:
Koncepcji przebudowy ul. Lutyckiej w ciągu DK 92 pomiędzy węzłami Podolany i Koszalińska wraz z budową przedłużenia Al. Solidarności

http://www.zdm.po...amp;id=121
 
Poznaniak
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 03/01/2018
Newbie


Postw: 9
Data rejestracji: 27.04.16

Trochę rozczarowany jestem brakiem planów związanych z przejazdem na woli. Według wcześniejszych koncepcji również ten przejazd miał być uwzględniony w planach.

Poza tym zadziwiające jest że na prowizoryczną modernizację ronda rataje miasto wydaje 150 mln a na modernizację lutyckiej niecałą połowę tej kwoty.
 
epic
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 07/01/2018
Newbie


Postw: 3
Data rejestracji: 07.09.14

Witam!

10 stycznia w SP są konsultacje społeczne na temat przebudowy ul. Lutyckiej. Niestety w tym dniu nie będzie mnie w Poznaniu. Staram się wysłać swoją opinię mailem na adres lutycka@zdm.poznan.pl ale dostaję zwrotkę, że adres nie istnieje. Oto moje zdanie na temat tej przebudowy i jej wpływu na upłynnienie ruchu na Strzeszynie - cytuję maila do ZDM:

"W uzasadnieniu do ?Koncepcji przebudowy ul. Lutyckiej w ciągu DK 92 pomiędzy węzłami Podolany i Koszalińska wraz z budową przedłużenia Al. Solidarności? piszecie Państwo, że ?Przebudowa ulicy Lutyckiej w ciągu drogi krajowej nr 92, przedłużenie Alei Solidarności, budowa węzłów Podolany i Koszalińska oraz wiaduktu nad linią kolejową Poznań ? Piła to inwestycja o strategicznym znaczeniu zarówno dla mieszkańców osiedli w północno-zachodniej części Poznania?. Uważam, że dla mieszkańców Strzeszyna skutek realizacji tej inwestycji będzie wręcz odwrotny, co poniżej postaram się udowodnić.

Po pierwsze ulica Lutycka jest częścią obwodnicy Poznania, a rolą obwodnicy jest odciągnięcie ruchu samochodowego od centrum miasta, a nie zapewnienie płynnego dojazdu do centrum. W chwili obecnej ze Strzeszyna w ulicę Lutycką można wjechać w dwóch miejscach: z ulicy Homera i ulicy Żołnierzy Wyklętych. W obu przypadkach trzeba skręcić w lewo, aby dojechać do innych dróg dojazdowych do centrum miasta. W chwili obecnej skręt w lewo w obu przypadkach jest bardzo trudny, łatwiejszy jednak w przypadku ulicy Homera, ponieważ pobliski przejazd kolejowy spowalnia ruch na tyle, że można od czasu do czasu ?wbić? się w Lutycką. Budowa wiaduktu upłynni ruch na Lutyckiej w taki sposób, że wjazd w lewo będzie graniczył z cudem. Bez wymuszenia tego poprzez budowę sygnalizacji świetlnej raczej się nie obędzie, a budowa sygnalizacji w ciągu Lutyckiej znowu spowolni ruch, czyli wrócimy do punktu wyjścia.

Naturalnym łącznikiem Strzeszyna z centrum miasta jest ciąg ulic: Koszalińska -> Golęcińska -> Wojska Polskiego. Budowa wiaduktu kolejowego w ciągu tych ulic byłaby kolosalnym ułatwieniem dla ruchu samochodowego w kierunku centrum. Budowa zatoczek autobusowych dodatkowo udrożniłaby ten kanał komunikacji. Budowa kolejnego wiaduktu to dodatkowy koszt, ale można by zaoszczędzić jeden wiadukt w ciągu ulicy Lutyckiej. Obecnie planowane są tam trzy wiadukty: jeden nad torami, drugi dla ulicy Podolańskiej, trzeci dla ulicy Szczawnickiej. Niewielkim nakładem sił i środków można przeprojektować przebieg ulicy Szczawnickiej tak, aby zrównać ją wylotem do Lutyckiej z ulicą Podolańską i wówczas dla Szczawnickiej i Podolańskiej wystarczyłby jeden wiadukt. ?Zaoszczędzony? w ten sposób wiadukt mógłby stanąć nad przejazdem kolejowym Golęcińska -> Wojska Polskiego. Wiadukt ten, że względu na wyłączony ruch najcięższych samochodów wieloosiowych mógłby być lżejszej konstrukcji co jest dodatkową oszczędnością. W załączeniu przesyłam rysunek dla etapu I z naniesionymi poprawkami które powyżej opisałem.

Podsumowując uważam, że projekt przebudowy ul. Lutyckiej w obecnej postaci upłynni ruch jedynie na Podolanach, natomiast dla mieszkańców Strzeszyna przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego i wyjazd z osiedla będzie jeszcze trudniejszy niż dotychczas. Uwzględnienie opisanej wyżej korekty nie powinno zachwiać budżetem projektu, a zadowoli mieszkańców obu północno-zachodnich osiedli tj. Strzeszyna i Podolan."

Jeżeli ktoś się wybiera na konsultacje i zgadza z powyższym to może zaprezentuje to stanowisko przedstawicielom ZDM.

Pozdrawiam
 
conop
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 16/01/2018
Newbie


Postw: 5
Data rejestracji: 09.12.16

KOCHANI ZGŁASZAJCIE UWAGI W SPRAWIE WIADUKTU DO 26 STYCZNIA NA lutycka@zdm.poznan.pl
Im więcej głosów, tym większa szansa. Jeśli podoba się któryś z punktór proszę kopiować, wysyłać i rozpowszechniać dalej. Poniżej moje uwagi które wysłałem:

Szanowni Państwo,
Po retoryce zaprezentowanej podczas tzw. Konsultacji Społecznych na Hezjoda 10 stycznia 2018 roku jestem zatrwożony projektem.
Niniejszym zarzucam projektowi w etapie I następujące kwestie:

1.Jeżeli władze miejskie nie rozwiążą kwestii płynnego wyjazdu ze Strzeszyna przed uruchomieniem kolei aglomeracyjnej niech liczą się z blokadą całej inicjatywy bo będzie to całkowita blokada Strzeszyna, który nie będzie miał NIC DO STRACENIA!

2.Należy zrobić absolutnie wszystko by wybudować wiadukt na Golęcinie. Dlaczego - bo hipokryzją jest puszczać ruch z Podolan przez ulicę Podolańską do Wojska Polskiego, a jednocześnie mieszkańców Strzeszyna kwitować że nie ma zgody ze strony Sołacza.
Proszę o wskazanie faktycznych przeszkód dla niewielkiej inwestycji o ogromnym znaczeniu które nie pozwalają na przygotowanie dokumentacji. Przypominam pomysł powstał już w 1935 roku, czekanie na 100 lecie byłoby podobną hańbą jak budowa ronda Kaponiera w 5 lat

3.Robienie potrójnego wiaduktu w obecnym planie jest wyrzucaniem pieniędzy które można by przeznaczyć na wiadukt Golęcin.
Proszę o podanie zasadności budowy wiadukty przy Szczawnickiej, która przedraża projekt i jest drogą donikąd, gdyż obok ma być przejazd do Podolańskiej, a skręcając w drugą stronę rondo Lutycka/Aleje Solidarności. Od Szczawnickiej nie ma innego możliwego kierunku drogi.

4.Alternatywa dla pkt.3 - jeżeli koniecznie zależy Państwu na drodze donikąd, a znając życie zależy Sad
Wnoszę o rozważenie obniżenia gruntu przy przejeździe pod Szczawnicką (proszę pamiętać o odwodnieniu na wypadek ulewy), mogłoby to obniżyć koszty etapu I

Pozdrawiam
SK
 
robsosno
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 09/02/2018
Newbie


Postw: 8
Data rejestracji: 18.02.14

Nie ma żadnych wątpliwości, że pierwszy etap tylko pogorszy komunikację Strzeszyna. Poprawa nastąpi dopiero na drugim etapie.
Przeraża mnie też trochę rozmach - tyle węzłów, obniżenie Podolańskiej, 3 etapy, zamiast jednego małego wiaduktu na Golęcińskiej bez dzielenia na etapy.
Jeśli jednak projektanci mają rację, i usprawnią ruch samochodowy ze Strzeszyna do centrum (mam szereg wątpliwości), to jednak to też nie rozwiązuje problemu.
Autobus 64 musi jechać Golęcińską, chociażby ze względu na szkoły, które tam są. Czyli dojazd komunikacją miejską się nie poprawi (brak wiaduktu na trasie 64).
To spowoduje coraz większe parcie na jazdę własnym samochodem - o ile węzeł Koszalińska rzeczywiście tak ją usprawni.
W tym rozwiązaniu samochodów będzie więc więcej, a pasażerów MPK mniej.

Ja chętnie zrezygnowałbym z samochodu, gdyby była jakaś możliwość dogodnego transportu do linii tramwajowej 9 i 11 (albo PST). Teoretycznie mógłby być gdzieś parking buforowy - ale na to szybko się nie zanosi, ani też nie ma na niego miejsca.
Może więc inaczej: stacja rowerów miejskich na Strzeszynie, a dalej bezkolizyjne alejki rowerowe do Wołyńskiej. Skoro już chcą robić ten węzeł, to może będzie wjazd dla takiej ścieżki przy Homera, dalej wzdłuż przebudowywanej Podolańskiej. I dalej: musiałoby być bezkolizyjne skrzyżowanie trasy rowerowej, i ulicy Golęcińskiej.
Od Olimpii do przystanku tramwajowego w parku Sołackim droga już była by prosta.
Jednak jest tu haczyk: bezkolizyjne skrzyżowanie. Jeśli go nie będzie, to pozostanie jak teraz: rowerami będą jeździć tylko młodzi odważni, czyli nieliczni, więc taka ścieżka nie ma sensu. I na odwrót: jakby zbudować kładkę, dającą bezkolizyjny ciąg rowerowy od osiedla, to mogłaby jeździć samodzielnie młodzież szkolna na przesiadkę do tramwaju.

Może tak dałoby się spożytkować tę całą koncepcję na naszą korzyść?
 
robsosno
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 09/02/2018
Newbie


Postw: 8
Data rejestracji: 18.02.14

Dopiero teraz znalazłem dokładne plany połączenia Koszalińskiej z Lutycką. Zamieszczam fragment poniżej:
i.imgur.com/x0xNzIm.png
Jak dla mnie to nie będzie dobrze działać: zwykła krzyżówka na Koszalińskiej tuż za wiaduktem w tym miejscu, gdzie obecnie jest koniec alejki dla pieszych.
Dwa problemy:
1. Jadący ze Strzeszyna do Centrum, którzy chcą skorzystać z Lutyckiej, muszą wykonać lewoskręt. Biorąc pod uwagę to, że obecnie wyjazd z Literackiej w Koszalińską czasem długo trwa, to tym bardziej tutaj będą korki. Nie wiem, czy sygnalizacja świetlna coś tu pomoże.
2. Nie widać tu ani ścieżki rowerowej, ani przejść dla pieszych (przeprowadzenie roweru na drugą stronę). Czyli będzie trudniej niż obecnie.
 
wojtekr
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 10/02/2018
Member


Postw: 104
Data rejestracji: 14.09.10

Proszę nie brać tych planów poważnie. To jest tylko mydlenie oczu w roku wyborów samorządowych. Władze obiecują wiadukt na Lutyckiej, ale PKP nic o tym nie wie. Gdyby rzeczywiście ktoś chciał zbudować taki wiadukt, toby przynajmniej powiadomił PKP, żeby koleje uwzględniły to w swoich planach, bo pieniędzy mają sporo. Ale nikt ich nawet nie powiadomił. Dobrze mówię, Rado Osiedla, że władze miasta sobie po prostu z nami pogrywają?
Edytowane przez wojtekr dnia 10/02/2018
 
Przeskocz do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.33
7,136,238 razy odwiedzono nasz stron